آشنایی با ساختار و شرح کار ماشين دايکاست

مطالب دیگر:
بررسی بتن های عبور دهنده ی نور (لایتراکان)بررسی معاد و جهان پس از مرگبررسی و کاربرد ریز کنترل کننده ها جهت شارژ باتریبررسی و آشنایی با سازه های ماکارونیبررسی و تجزیه و تحلیل نقطه سر به سر در مدیریت مالیبررسی تاریخچه و معماری و فرهنگ و هنر روم – بسیار جامعبررسی هنرهاي تجسمي دوره پست مدرنیسم و آشنايي با چهار نقاش معاصر جهانبررسی غشای سلولی و انواع اجزا و پروتئینهای غشانقش مرد و زن و قوام و مقوم ملاك هاي انتخاب همسربررسی موقعيت جغرافيائي و شرايط جوي منطقه بافق و معدن اسفورديبررسی جوشكاري ماوراء صوت – آلتراسونیک و فنون و استانداردهای جوشكاري لوله هابررسی مشخصات علف های هرز و روش های مبارزه با آنهاتحليل و طراحي سازه ها به كمك نرم افزار ETABSبررسي شيوع كودك آزاري در میان معتادان و مصرف کنندگان مواد مخدر – همراه با نمونه موردیبررسی انواع و ویژگی ها و کاربرد پشم سنگدانلود گزارش دوره كارآموزي در شركت نفت ايرانول پالايشگاه روغن سازي تهرانبررسی و چگونگي ساخت دراورهاي چوبي در كارگاه صنايع چوببررسی اصول و شیوه های ساخت بنا ها در روستا ها و شهرهای قزوین و همداننقاشي سيليكات و اسگرافيتوي و بررسی نقاشي و تکنیک های فرسك روی دیوار و مواد مورد نیاز نقاشی فرسکبررسی انواع آزمایش های مربوط به بتن و سنگدانه
آشنایی با ساختار و شرح کار ماشين دايکاست|30019606|raj|bf|آر اِی|
در این مطلب از سایت شما فایل با عنوان آشنایی با ساختار و شرح کار ماشين دايکاست را مشاهده می نمایید.

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 22

(نوع ماشين : AL 10 7TR و شماره ماشين : 143/99 – 149/99)

1 ساختار دستگاه

1 1 5 کورس حرکت و تجهيزات متحرک (شاتل کوره) :

به وسيله اين تجهيزات کوره براي دسترسي به لوله ي جريان ذوب به قالب ) Riser tube) به پائين آورده مي شود و يا به بيرون انتقال مي يابد.

2 1 5 فنداسيون :

فنداسيون يا پي ريزي از آهن يا چدن جوشکاري شده ساختماني تشکيل يا فته و بر روي آن سيستم تغذيه و شيرهاي هيدروليکي براي جکهاي نگه دارنده قالب و بالا بر متحرک تعبيه شده است.

3 1 5 واحد تغذيه (بست قالب) :

اين قسمت که به فنداسيون وصل است از 5 قطعه تشکيل يافته است که عبارتند از:

1 صفحه اتصال ثابت

2 صفحه اتصال متحرک

3 ستونهاي راهنما

4 شکل دهنده فشاري بالايي (سيستم قفل بالايي) با سيلندرهيدرولکي

5 بيرون انداز قطعه، که اين قسمت يک کالبد چهار ستونه دارد.

صفحه اتصال متحرک بالايي به وسيله دو سيلندر هيدرو ليکي رانده ميشود و يک ميل راهنماي مکانيکي به متحرک موازي، کار درگير کردن صفحه بالايي را زير بار تامين مي کنند.

اين ستونهاي موازي خود نيز از 4 ميله ي دندانه دار و احاطه شده تشکيل يافته است و چرخهاي شانه اي که بر خلاف صفحات پوشش دهنده که با دست درست شده جفت مي کنند.

پرتاب کننده قطعه که به صفحه وصل گرديده از يک ميله ضربه زننده که خود نيز به وسيله سيلندر هيدروليکي به حرکت در مي آيد تشکيل شده است.

4 1 5 جکهاي نگه دارنده قالب(جکهايي که قالب در آنها جاي ميگيرد):

چگونگي و تعداد جکها فقط به وسيله کارخانه سازنده مشخص مي شود.

لوله ها و صفحات اتصال براي شيرهاي هيدروليکي نيز در سايزهاي استاندارد طراحي شده است. براي برگشت آن نيز لازم است تنها يک ارتباط الکتريکي از جعبه تقسيم با شيرهاي مغناطيسي فراهم آيد. ارتباط هيدروليکي از طريق شيلنگهاي هيدروليکي به جکها توسط يک متصل کننده مدل دو شاخه اي (نر و ماده) و براي به کار اندازي سوئيچ محدود کننده داخل برنامه ريزي ماشين برگشت ميشود. بديهي است که فعاليت جکها وشيرهاي هيدروليکي مسئول همچنان لازم است.

وصل شدن جکها در حالتهاي مختلف ماشين:

(a ستونهاي راهنما:

جکها در اينجا ميتوانند در چهار طرف اضافه شوند. جلويي و عقبي با حرکت چشم به کناره ها روي محور مي گردند آنها به طور مداوم با متغير هاي موجود مي چرخند.

b) صفحه اتصال:

جکها مستقيما مي توانند روي صفحات اتصال سوار شوند براي تنظيم قاب جکها در يک سيستم اندازگيري شبکه اي قابل تنظيم هستند در اينجا جکها براي هر دو طرف مي توانند تهيه شوند.

صفحه اتصال متحرک (بالايي) :جکها مستقيما ميتوانند روي صفحات اتصال متحرک بوسيله يک پل نگه دارنده قرار گيرند. براحتي دردسترس هستند، دوجفت جک(2 عددبراي هرکنار). در اين حالت نصب براي جلو و عقب و کناره ها ممکن است.