آشنایی با موتورها، سیرتحولی، انواع، ساختمان و کاربرد آنها

مطالب دیگر:
پاورپوینت آماده بررسی نظریه مراجع محوری کارل راجرز در روانشناسیپاورپوینت آماده بررسی اختلالات شخصيتي معتادان و علل و عوامل گرایش به اعتیادپاورپوینت آماده بررسی ارتباط میان اضطراب و فشار خون و علل و عوامل ایجاد اضطرابپاورپوینت آماده بررسی روانشناسی مثبت نگر و مثبت اندیشی و تاثیرات مثبت اندیشیپاورپوینت آماده خود شکوفایی و تجربه های اوج و دیدگاه روانشناسان مختلف در خصوص خودشکوفاییپاورپوینت آماده بررسی انواع راکتور و فرآیند پلیمراسیون راکتورهای پلیمیریزاسیون و راکتورهایپاورپوینت آماده بررسی جامع ترانسفورماتورهای توزیعپاورپوینت آماده بررسی جامع اعداد مختلط و تبدیل لاپلاس و انتگرال به همراه مثالپاورپوینت آماده بررسی انواع سنسور ها و ترنسمیتر هاپاورپوینت آماده بررسی سيستم كنترل فرآيند – سیستم حلقه باز و حلقه بستهپاورپوینت آماده پروژه درس تئوری صفپاورپوینت آماده بررسی مدیریت سبد سهامپاورپوینت آماده مهندسي ارزش چيست و چگونه در يك پروژه اجرا مي شودپاورپوینت آماده احتمالات و کاربرد آن در مهندسی نگهداری و تعمیراتپاورپوینت آماده جزوه برنامه ريزي و کنترل پروژهپاورپوینت آماده بررسی زير ساخت هاي تجارت الکترونيکپاورپوینت آماده کارمندیابی و شیوه ها و معيار هاي انتخابپاورپوینت آماده بررسی و معرفي ستاد هماهنگي امور ايمني و آتش نشاني كشورپاورپوینت آماده جزوه درس انسان – طبيعت معماريپاورپوینت آماده بررسی آمار و احتمالات مهندسي بسیار جامع
آشنایی با موتورها، سیرتحولی، انواع، ساختمان و کاربرد آنها|30019596|raj|bf|آر اِی|
در این مطلب از سایت شما فایل با عنوان آشنایی با موتورها، سیرتحولی، انواع، ساختمان و کاربرد آنها را مشاهده می نمایید.

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 19

فهرست

ریشه لغوی

تاریخچه

سیر تحولی و رشد

ساختمان موتور

انواع موتور

کاربردها

نقش موتورها در زندگی روزمره

مارک‌های عمده سازنده موتورهای اتومبیل

تولیدکنندگان جهانی موتورهای اتومبیل

تولید موتور اتومبیل سازگار با محیط زیست

ریشه لغوی

موتور یک کلمه انگلیسی است و معنای آن جنباننده یا محرک می‌باشد. لیکن در حال حاضر از کلمه موتور به عنوان وسیله تولید انرژی جنبشی استفاده می‌شود.

تاریخچه

ایده ساخت موتور به زمانهای دور باز می‌گردد، چنانکه قبل از سالهای 1700 میلادی تلاشهایی جهت مسافت موتورها به شکل امروزی انجام پذیرفته بود (هر چند که موتورهای ساده آبی که انرژی جنبشی آب را به حرکت چرخشی تبدیل می‌کردند از زمانهای بسیار دورتر ساخته شده و مورد استفاده قرار می‌گرفتند). لیکن اولین تجربه موفقیت آمیز در این زمینه ، در سال 1769 اتفاق افتاد. در این سال جیمز وات توانست یک موتور بخار اختراع کند که قابلیت استفاده از انرژی محبوس در سوختهای مختلف نظیر چوب و ذغال سنگ را داشت.

سیر تحولی و رشد

مخترعین زیادی سعی کردند که اصول فوق را در موتورها تحقق بخشند. ولی «ان.ای.اتو» مخترع آلمانی اولین کسی بود که موفق گردید. او در سال 1876 موتور خود را به ثبت رساند و دو سال بعد نمونه‌ای را که کار می‌کرد به معرض نمایش گذاشت. موتور مزبور همان چرخ چهارزمانه یعنی ، تکثیر ، تراکم ، توان و تخلیه را به کار می‌بست. دانشمندان هم عصر اتو عقیده داشتند که وجود تنها یک مرحله توان در دو دور چرخش زمان بزرگی است (یک موتور چهارزمانه در هر دو دور چرخش تنها یک بار سوخت را می سوزاند به اصطلاح دارای یکبار انفجار یا توان است)

بنابراین نظر خود را به موتور دو زمانه (که در هر دو چرخش یک انفجار دارد) معطوف کردند. این تلاشها تا آنجا ادامه یافت که در سال 1891 «جوزف دی» با کمک گرفتن از محفظه میل لنگ به عنوان یک سیلندر پمپ کننده هوا توانست ساخت موتورهای روزانه را ساده کند. در موتور دی ، مجاری ورودی هوا و خروجی دود در بدنه سیلندر قرار داشت (همان سیستم موتورهای دو زمانه امروزی). در سال 1892 دکتر «رادولف دیزل» یک مهندس آلمانی ، موتوری را به ثبت رساند که در آن سوخت در نتیجه گرمای تولید شده در اثر فشار زیاد ، مشتعل می شد. دیزل در اصل موتور خود را برای کار کردن با پودر ذغال سنگ طراحی کرده بود. اما به سرعت به سوخت‌های مایع روی آورد.

فعالیت‌های انجام شده توسط دانشمندان در طراحی و ساخت موتور و پیشرفت‌های حاصله را می‌توان مختصرا این‌گونه بیان کرد.